FANDOM

Räbi on küla Valga maakonnas Palupera vallas. Ajalooline külasüda asub Räbi järve läänekaldal Hellenurme–Päidla tee ääres, sellest lõuna pool kuuluvad Räbi koosseisu ka varasemad Kiisa ja Elva küla.

2012. aastal oli Räbil 59 elanikku.[1]

Räbi piirneb põhjas ja idas Päidla, lõunas Kastolatsi, Pedajamäe ja Mägestiku ning läänes Miti ja Hellenurme külaga.

LoodusEdit

Räbi loodust iseloomustavad kõige rohkem järved. Küla lääneserv paikneb keset Päidla järvestikku ja seal asub keskne Räbi järv. Samuti kuuluvad Päidla järvestikku Räbi külas asuv Väikejärv ja küla piiril asuvad Mõisajärv ning Mõrtsuka järv.

Räbi idaosa on kaetud Päidlapalu metsaga. Seal asuvad väiksemad Linajärv, Suur Sookuru järv ja Väike Sookuru järv.

Kõrgeim tipp merepinnast (138,8 m) asub Kärsamäe kinnistul keset metsa, madalaim (75 m) küla loodeserval piiril Hellenurmega.

Väiksemaid metsi kuulub peaaegu iga talu juurde. Metsades on ülekaalus kuusk ja veidi vähem mändi.

Küla lõunapiiril asub Elva jõgi.

AjaluguEdit

Räbi nime tekkelugu ei ole teada.

Ajalooürikutes on Räbi mainitud Päidla mõisa juurde kuuluva külana. Räbi ja Päidla vaheline piir on kuni 20. sajandini olnud arbitraarne.

Päidlat on esmakordselt mainitud mõisana 1522. aastal, kusjuures mõisa alla kuulusid peale Päidla küla veel Kõlli, Mõrtsuka ja Räbi külad.

ViitedEdit

Also on FANDOM

Random Wiki