FANDOM

Ketneri on küla Tartu maakonnas Nõo vallas. 2012. aastal oli Ketneris 6 elanikku.

Ketneri piirneb põhjas Illi, idas Sassi ja Laguja, lõunas Päidla ning läänes Mäelooga ja Uderna külaga.

Nõukogude okupatsiooni ajal oli Ketneri ajutiselt liidetud Laguja külaga.

LoodusEdit

Ketneri keskmine kõrgus merepinnast on umbes 75 m. Kõrgeim tipp merepinnast (110,6 m) asub küla lõunaosas Vahemetsa kinnistul, madalaim (46 m) küla põhjatipus Elva jõe kaldal.

Küla loodeserval on Elva jõe ürgorg. Samuti asuvad Ketneris Vitipalu karjäär ja Vitipalu vaatetorn. Lähedal Illis asuvad Viti järved.

Külal arvatakse olevat potentsiaali saada turismipiirkonnaks, ehkki see asub Lõuna-Eesti metsade keskel ja majad asetsevad üpris hajusalt.

Ketneris on igasügisese 89-kilomeetrise Tartu Rattamaratoni viimane vahepeatus (77,2 km). Samuti läheb sellest läbi Tartu Suusamaratoni rada.

AjaluguEdit

18. sajandi keskpaigast alates on allikais mainitud talupoega, kelle lisanimi on olnud Ketneri. 1749–1762 Kettneri Ewert, 1749–1762 Ketneri Wanna Ewert, Ketneri Noor Ewert (talupojad). 1813. aastal on mainitud Ketneri talu.

1922. aastal on mainitud Kukipea-Ketneri küla. Kukipää on olnud talurühm Ketneri küla lõunaotsas.

Ametlikus nimekirjas hakkab Ketneri esinema hiljemalt 1945. aastal, varem on see olnud nähtavasti Laguja osa.

Veel üks Ketneri talu on olnud Kambja kihelkonna Uhti külas, mille kohta on öeldud, et see on saadud omaniku endisest nimest. Nimede aluseks võib olla kas saksa lisa- või perekonnanimi Kettner (ketitegija, ketisepp) või sõna Kätner (saunik, pops).

Elanike arvEdit

2000. aasta rahvaloenduse andmetel elas külas 16 inimest.

  • 1997: 12
  • 1998: 12
  • 1999: 15
  • 2000: 18
  • 2001: 18
  • 2002: 17
  • 2003: 14
  • 2005: 14 (7 aktiivset majapidamist)
  • 2007: 16
  • 2012: 6

Also on FANDOM

Random Wiki