FANDOM

Kõverjärv (ka Päidla Kõverjärv) on järv Päidlas; kuulub Päidla järvestikku. Järve pindala on 8,8 ha. See asub Elva–Kintsli tee ääres, maanteest vähem kui 50 meetri kaugusel. Uibujärv asub sadakond meetrit loodes.

Järv on loode–kagu suunas piklik ja veidi kõverdunud. Kaldajoon on liigestunud, täis lahtesid ja sopikesi. Paljude lahtede ja sopikestega järv on 460 m pikkune ja 245 m laiune. Järve sügavus on ligi 7 m (sellest vett umbes 5 m), kõige sügavam on loodenurk.[1]

Järve edelakallas on soine ja seal kasvab mets, kõrgel kirdekaldal on niidud ja põllud. Seal asub ka Kõveraniho talu. Järv on tugevasti mudastunud ja suplemist segavad ka mitmed külmaveeallikad. Üks kõvapõhjaline ujumiskoht leidub idakaldal.

Veepeeglit piirab õõtsikuriba, ainult kirdekalda keskosas on selles lünk, kus asub liivane ujumiskoht. Põhi on kaetud paksu mudakihiga.

Sissevool Kõverjärve on kagust, väljavool kraavi kaudu Uibujärve ja Mõrtsuka järve. Läbivool on võrdlemisi nõrk, leidub kaldaallikaid. Vesi on pruunika tooniga rohekaskollane, keskmise läbipaistvusega (2,5 m) ja märgatavalt kihistunud. Kunagi on järv jäänud ummuksile.[1]

Taimestik oli 1972. aastal üsna rikkalik; liike oli eriti palju (30). Domineeris veesisene taimestik, mille hulgas oli ka haruldast tömbilehist penikeelt. Veepinda kaunistasid kollane vesikupp ja valge vesiroos. Vee õitsemine suvel on võimalik, kuid 1972. aastal seda ei täheldatud. Silmapaistvalt palju on järves ilusaid suuri järvekäsni.[1]

Kõverjärve kalastik on liigirikas. Vesiroosiderohke Kõverjärv sobib hästi elupaigaks latikale ja haugile. Veel elavad järves särg, ahven, roosärg, linask, koger ja kiisk. Sisse olevat lastud karpkala ja peledit.[1]

Kõrgus merepinnastEdit

  • 99,8 (1982[2])

ViitedEdit

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 Aare Mäemets. Eesti NSV järved ja nende kaitse. Tallinn 1977.
  2. Генеральный штаб. СССР. Эстонская ССР. Отепя [0-35-65-Г]

Also on FANDOM

Random Wiki