FANDOM

Elva–Kintsli tee (registrinumber 22158) on kõrvalmaantee Tartu ja Valga maakonnas. Tee pikkus on 11,66 kilomeetrit.[1]

Teed haldab põhiosas Maanteeamet, linnasisest teelõiku Elva linn.

1915. aastal Otepää ja Uderna postijaamu ühendanud postitee liikus arvatavasti just mööda seda marsruuti.

1930ndatel loeti teed II klassi maanteeks.[2]

1983. aastal nimetati seda Kintsli poolt vaadatuna "uueks Elva teeks".[3]

Oktoobris 2016 teostati tee remont, mille käigus selle Päidlat läbiv lõik sai mustkatte.

KirjeldusEdit

Elva–Kintsli tee algab Elva linnas Arbimäe linnaosas Tartu maantee ja Pika tänava ristumiskohal. Elvas kattub tee Pika, Pargi, Side ja Jaan Kärneri tänavaga. Tee möödub Elva raudteejaamast ja ületab seejärel Tartu–Valga raudtee. Elva linna ääres asub tee pikim sild, mis ületab Elva jõe.

Elvast väljudes jätkub tee Uuta külas ja läbib seejärel Illi külasüdame. Etsaste külas pöördub tee ristmikul lõunasse. Pärast Varesepalu oja ületamist tõuseb tee järsunõlvalisele Sassimäele ja läbib Sassi küla.

Seejärel kulgeb tee läbi Laguja külasüdame, kus see on asfalteeritud. Tee äärde jääb varasem Laguja kauplus, Laguja oja läheb tee alt läbi truubi kaudu. Teest ida poole jääb metsa kasvanud Laulumägi.

Päidlas jääb tee äärde Ala-Tinnu talu, misjärel tee ristub Raiga–Räbi–Nõuni–Lutike teega. Tee ületab Kalmemäe, kus asus keskaegne külakalmistu. Pärast Asula talust möödumist muutub tee ümbrus metsasemaks ja soisemaks. Läänes jääb tee äärde Kõverjärv, idas suur Kogre mets. Seejärel jõuab tee Päidla külasüdame ligidale ja möödub mitmest kohalikust tööstusettevõttest, samas lõpeb teega ristudes Hellenurme–Päidla tee.

Pärast kurvi ida suunas jäävad teest paremale Nõmme, Saaremäe ja Vana-Tuhasilla talu. Seejärel suundub vasakule Kintsli–Nõuni tee ja Kintsli kõrtsi juures lõpeb tee Tatra–Otepää–Sangaste maanteel. Ristmikust paremal kulgeb taas Elva jõe ülemjooks.

Sillad Elva–Kintsli teelEdit

Bussipeatused Elva–Kintsli teelEdit

ViitedEdit

  1. Riigimaanteede nimekiri, maanteede liigid ja klassid
  2. Tartu maakonna klassiteede kaart
  3. Heino Mägi, Karl Veri. Valga rajoon. Siin- ja sealpool maanteed. Tallinn 1983.

Also on FANDOM

Random Wiki